Wednesday, October 23, 2013

Juletrekurv Invitasjon


Jeg liker å være ute i god tid!
Så mens høststormen raser ute og det er 15 varmegrader,
har jeg laget julebords-invitasjon.

                                                         Ikke julenatta på denne kjerringa, nei!

Jeg er kan hende litt i overkant kontrollfreak på egen regning,
men tåler godt impulsive handlinger, bare så det er sagt. 


I dag har jeg altså laget invitasjon til jenteklubbens julebord hos meg
i midten av desember. Invitasjonene skal deles ut på
"Kranselaget" vi har siste mandagen i november.
Altså, vi lager dørkranser til Advent!


Vi er 6 jenter som har møttes mandager hos hverandre i snart 15 år!
Vi spiser god mat, drikker deilig vin og skravler og ler!


Det er en fin avslutning på et år og møtes rundt et julepyntet bord som bugner av mat.
Hele huset her er julepyntet fra midten av desember med juletre og alt.


I år har jeg flettet juletrekurver (ferdig pakke fra Panduro),
og oppi kurvene har jeg fritegnet hjerter med invitasjonene trykket på.


På den andre siden er det stemplet Invitasjon.
Jeg synes det er trivelig hvis invitasjonen senere kan brukes til noe.


Her er invitasjonene pakket i cellofan og klare til Kranslaget vårt!


Fjorårets dørkrans ble hold ti hvitt for min del.
Og før vi gyver løs på granbar og pynt, spiser vi pinnekjøtt!


Her er fra fjorårets Julebord på Fossan - venter bare på gjestene!


Tørkede frukter og glittermalt granateple pynter bordet.


Juletreet hogget på egen tomt og pyntet i sølv og rødt.
For meg må julen bestå av den røde fargen.


Jeg kjenner jeg allerede gleder meg til Adventstiden,
alle de hyggelige selskapene, julen og pynten!

                                                 Mal til flettede juletrekurver.

Trykk på bildet for å få det større.


No comments:

Post a Comment