Thursday, August 20, 2015

Bil-bordkort til dåp!

Bordkort til DÅP!
En ung mann skal bæres til dåpen.
Etterpå er det selskap - og bordkort må til.


Jeg fikk i oppdrag av dåpsbarnets Mor å lage 4 bordkort: et til dåpsbarnet, et til broren hans og til foreldrene. Moren lager selv bordkort til 50-60 gjester, men ønsket at jeg lagde til familien. Et ærefullt oppdrag!


Så fant jeg ut at at Mor likte Tonerose sine bil-bordkort - og da lagde jeg dem.
Malen til Tonerose finner du her!

Men slik har jeg gjort det:


Jeg har brukt blå  og hvit Bazzill-kartong.

Mine biler måler 20 cm fra støtfanger til støtfanger, 
og er 13 cm fra taket og ned til hjulene. Jeg kopierte malen og lagde et par størrelser før jeg skrev ut. Så klippet jeg rundt.
Kartongen preget jeg dobbelt for bilen skal henge sammen oppe i taket.
Jeg tegnet bilen på baksiden av kartongen med en blyant. 


Så var det bare å klippe ut...


Det ble fine 3D-biler!
Så lagde jeg mal på vinduene (huske på begge sider, da!).


Mye klipping, men det går jo bra.


Hjulene og hjulkapslene skar jeg ut. Mål diameteren på hjulet på kartongen og skjær ut samme til dekk. Hjulkapslene blir litt mindre.


Jeg har "jukset litt" og satt fast hjulene med små splitt-binders for da kan hjulene gå rundt! 


Og hjulene skal alltid gå rundt på en bil....


Jeg vet at de andre bordkortene som Mor lager, skal ha sommerfugler på. 
Jeg fant noen Karen-Marie-Klip sommerfugler fra tidenes morgen, og limte en blå på ett bakvindu på hver bil.


Mor skal selv sette på navnelapper like de hun har på bordkortene hun selv har laget.


Da er det bare å ønske Benjamin til lykke med Dåpsdagen!


Jeg har også laget en mindre bil - og den er et takkekort for oppdraget.


No comments:

Post a Comment