Thursday, August 13, 2015

Et halvt århundre!

1965
Det er 50 år siden, og mange ble født dette året.
Charlie Sheen, Björk, Mads Mikkelsen, Mini Jakobsen 
og Børge Brende.



Men, det er ingen av disse som skal få kortet jeg har laget,
men er superherlig fyr - som ei heller er så redd 
for å by på seg selv.
Og jeg vet at han er veldig glad i musikk!


1965 var året da den tjue år lange Gerhardsen-epoken tok slutt. ... 
Mote-ikonet Twiggy innførte nye idealer for hvordan en kvinnekropp skulle se ut. Samtidig som ikke sosialistiske Per Borten blir statsminister, herjer Jenkaen over lille Norge, så det var ikke de helt store tingene her. Som alltid på den tiden var det mye krig og elendighet over hele kloden. Men i lille Norge kunne man feire 20 år uten Nazistene og var på strak vei mot oljeeventyret!

GRATULERER!


Jeg har brukt Bazzill-kartong til selve kortet.
Dette måler 17.5x15.5 cm og er dobbelt.
Mønsterarkene er fra Panduro.
Ellers har jeg bilder av jubilanten og klippet bilder fra 1965 som viser hvor lenge det faktisk er siden 1965....


Inne i kortet har jeg ramset opp en hel del ting som skjedde i 1965,
og ting som enda ikke hadde skjedd...
Og så er det plass til en hilsen til en flott kar som fyller 50 år!

***

Den sovjetiske kosmonauten Aleksej Leonov gjennomfører som den første en spasertur i verdensrommet.
Er du født i 1965, ble du faktisk født FØR menneskene har tatt sine første skritt på månen. Det er ikke før i 1969 at USA lander på månen, 
og Neil Armstrong og Buzz Aldrin blir de første mennesker som, 
ombord på Apollo 11, lander på Månen.







No comments:

Post a Comment