Tuesday, January 7, 2014

Talen er i boks!

En liten tale i en eske!
Det er ikke alltid det er de store ordene som teller,
og denne gangen ble talen til "Ord om deg".


Jeg tok utgangspunkt i navnet til jubilanten,
og fant 3 ord på hver bokstav som jeg syntes beskrev henne.


Jeg lagde en mini-pizzaeske,
skrev ordene ut på Bazzill-kartong og punchet ut disse.



Jeg pyntet også esken med punch-out og initialene til jubilanten.


På forsiden av ordene som jeg punchet, skrev jeg bokstavene for hånd.


På innsiden av lokket, en klem fra meg.

Så var det bare å plinge på glasset, gratulere jubilanten med dagen 
og lese hver bokstav i navnet - i riktig rekkefølge.

                                                                                      Hvordan lage pizzaeske

Trykk på bildene for å få se teksten.


Esken måler 4x4" (ca 10x10 cm).
Jeg bruker Bazzill-kartong. Skjær til 6x11".


Preg kartongen ved 1, 5, 6 og 10",
samt 1" på begge langsidene.
Klipp en kile på kortsidene slik at de kan brettes inn.


Jeg bruker Shark Tape - dobbeltsidig tape som limer godt 
og som man kan rive av.


Kilene brettes inn og limes fast.


Husk at bunnen limes helt fast, 
men ikke lokket slik at det kan åpnes.


Da er det bare å dekorere utenpå, inni og fylle med hva man vil.


Lykke til!

No comments:

Post a Comment