Saturday, October 4, 2014

Scary Halloween!

Endelig er måneden her med 
årets skumleste temafest:
vi inviterer til
HALLOWEEN!


For meg er Halloween oransje og svart.
Så må man ha edderkopper, svarte katter, flaggermus, rotter, slanger, blod som drypper, hodeskaller og annet snacks.
  

I år ble det hodeskaller på invitasjonene.


Jeg har brukt Crayola sin Magic-leire.
Den er lett og klisser ikke, lufttørkes på ett døgn og kan så males, pyntes osv.

 

Leiren er lett å forme med hendene, og super i former hvor man kan trykke dem ut med en gang. (Man kan også f. eks bruke pepperkakeformer og lage julepynt. Passer perfekt for små ivrige hender!)

 

Jeg har brukt en silikon-form til kaker fra Panduro.


Den er dessverre litt for myk, men jeg syntes skallene ble tøffe!


De ble ikke perfekte, men ser enda verre ut! Fantastisk!


Disse kan godt brukes - nå må de bare tørke et døgn.


Kortene er skåret ut i tykk kartong og måler 10.5x14.9 cm (delt et A4-ark på langs).


Så har jeg skåret til svart kartong som bakgrunn, og brukt en paper-distresser rundt kantene slik at det ser passe rufsete ut.


Den oransje kartongen er kjørt gjennom skriveren for frem- og bakside, samt invitasjonen inne i. Skrifttypen er selvfølgelig Chiller!


Siden leiren ikke veier omtrent noe som helst, veier hele kortet med cellofankonvolutt kun 16 gram. Supert på Posten når invitasjonene skal sendes!



Da er det bare å håpe at vi også i år blir magiske 13 til bords når 
vi feirer Halloween!

Ta gjerne en kikk på vår tradisjonsrike Halloween-feiring her eller her!

No comments:

Post a Comment