Thursday, November 6, 2014

Et prosjekt i 80!

Noen er i hundre,
mens andre er mer i 
80!
Jeg har fått i oppdrag å lage 
invitasjoner og bordkort til en 80-års dag.



Min ungdommelige og morsomme Pappa fyller faktisk hele 80 år i desember!
Jeg har fått i oppdrag å lage invitasjoner og bordkort. 


Jubilanten har selv bestemt at han skal ha hvit damask på bordet,
hans kone (mamma) bestemmer nok resten.
Fargene kom til hvitt, svart og røde roser.
Etter såpass mange år blir både familien og vennekretsen større. 
Jubilanten må ha to fester...

                                                        Jeg drodler med ideer

Hadde mange fine gamle bilder av jubilanten.
Spesielt godt likte jeg dette fra da han var 20 år og sjømann i havn i New York!


Forslag #1


Forslag #2


 Mine foresatte syntes invitasjonene var for fine! De trengte flottere fest!
Hallo? 80 år er en flott fest!
Så valgte de forslag # 2 og begge sett bordkort til sine to fester. 
 

Masseproduksjonen i gang til invitasjonene, 13 stk i alt.
Jeg gikk for litt andre mønsterark enn på forslaget.


Og vimpler med embossing i knallrødt!


Brakte moderne elementer inn i form av papirsugerør
med bjerkestamme mønster.

Rødt er en knallfin farge!


Og til det gamle bildet som er 60 år gammelt, passer jo dette perfekt!


Jeg har tatt opp igjen vimpelformen på båndet med invitasjon.



                                                                                      Endelig i havn!

Det ferdige resultatet!


Innsiden av kortet er prydet med bilder gjennom 80 år
samt selve invitasjonen.


Alle invitasjoner pakket i cellofankonvolutter, 
og skal sendes til familie og venner fjernt og nært!

                                       Alle takket ja - nå må det lages bordkort!

Nok et masseproduksjon,


eller to....


Jeg holder meg nesten tro til forslaget.


Men har utfoldet meg litt og laget en punchet kant foran.


Tror dette blir bra!


Og disse bordkortene - eller serviettringene ble bra.


Vi kan vel snart glede oss til 80-års party, tenker jeg!
Pappa er en super kokk, Mamma dekker verdens flotteste  bord!
Og stemningen rundt bordet er alltid helt magisk!
Men, det er jo en stund enda til desember, da...

No comments:

Post a Comment