Thursday, September 19, 2013

Fra A til Å - Hvordan lage hilsener i små esker!

En enkel mal på kort i eske.
Jeg tar utgangspunkt i kartong fra Bazzill 12x12".
Man kan godt bruke farger på selve esken, også.

                                         Mal

Klikk på bildene for å få dem større.


Både lokk og eske preges der hvor det skal brettes,
merket med oransje linjer.


Det skal klippes en liten kile hvor det er merket rødt
på malen, slik at man kan brette.


Jeg bruker Shark Tape til å lime sammen da denne sitter godt.
Den kan klippes eller rives av.


Esken måler til slutt 4x4"
og kortene er litt mindre, 3 6/8x3 6/8".


                                          Dekorering

Rød-rosa - en feminin touch.


Grønt kan også være maskulint.


Denne gangen har jeg valgt å lage forskjellig 
for- og bakside på esken, da kortene inni 
skal ha flere farger.


Oversiden av lokket måtte passe begge sider.



                                                                         Den rød-rosa esken

Jeg har pyntet med klippeark, 3D-stickes, perler og stempler.


Det ble to rød-rosa kort 
og i midten av esken ble kortene blå.


Den grønne esken inneholder også et blått kort.


Denne gangen har jeg laget 6 doble kort.


Slik ble den grønne esken,
- og den rød-rosa.


Inne i alle kortene er det stemplet små fynd-ord.

                                                                Gavepakning

Disse kortene er en gave,
og denne gangen har jeg pyntet en papirpose.

Det ble en rød-rosa side.


Chip-board stemplet med hilsener 
og pyntet med blomster og perler.


Og en grønn side på posen, selvfølgelig!







No comments:

Post a Comment