Monday, September 23, 2013

Juleboks med doble kort


Julen nærmer seg!
Jeg har noen faste bestillinger hvert år på julekort,
og noen som dukker opp i kjølvannet av de faste kundene.
I år bestemte jeg meg for at kortene
skal ligge i en boks.



                                                      Mal på juleboksen

Man må bestemme seg for størrelsen på kortene først
og lage boksen litt større slik at kortene passer oppi.
Mine kort er kvadratiske og måler 5 6/8" (14.5 cm).
Lokket er enda noen inches/cm større for å passe boksen.


Klikk på bildene for å få dem større slik at
instruksjonene synes.


Jeg bruker Shark Tape til å lime boksen sammen, 
da denne tapen er solid. 


Når både boks og lokk er ferdig,
er det bare å dekorere i vei.


Jeg har brukt kartong fra Panduro, 240 gr
til både boksen og kortene.
Samt Die-Cuts og Labels fra samme.


                                                                 Juleboks med kort

Lokket er dekorert med Die-Cuts, julestjerner perler og snøfnugg
samt ramme hvor der er skrevet Julekort.


Lokket er pyntet med et bånd med God Jul rundt hele kanten.


Bunnen av boksen er også dekorert.
Det samme er undersiden av den.


Så var det bare å kose seg med kortene.


10 forskjellige doble kort ble det.
Die-Cutsene hadde også sider med 
glitter som ble lekre.

 

Jeg måtte kutte litt rundt kanten da 
Die-Cutsene måler 6x6".


Julestemplene kommer fra 
Panduro og Kreativ Hobby.


Jeg har brukt Christmas Labels-papir fra Panduro
og limt på kortene med 3D-puter.


I julestæsjet mitt fant jeg også en stor pose med snøfnugg 
som jeg kjøpte hos Panduro i fjor høst.


Ellers har jeg pyntet fra julestæsjet mitt
med perler, blomster og brads.


Julestjerner fra Storyteller
og dette papiret er fra Wild Rose Studio.


3D-snøfnuggene fra Panduro glitrer lekkert.


Innsiden av kortene har fått en hvit side til å 
skrive julehilsenen på.


Den andre siden er stemplet med en julehilsen.


Vel, da er jeg i gang med juleproduksjonen!
I dag skinner høstsolen fra skyfri himmel  med 16gr. i skyggen.
På tide å komme seg ut.

No comments:

Post a Comment