Tuesday, September 3, 2013

Rosa fest!

Velkommen til Rosa jentefest!

Da jeg sluttet i jobben min inviterte jeg de jentene 
mitt hjerte banker litt ekstra for, 
- også de som har sluttet før meg.
Kan ikke klage på oppslutningen, så her var det bare å hive seg rundt...
Invitasjonen ble sendt på mail til alle. 

                                               Så til resten....


Jeg handlet mye rosa hos Upstairs
Og fantastiske Tommy som jobber der, 
sendte meg mange små rosa hjertekort
med "Forslag til bordkort?"

                                                          Navnelapper


Selvfølgelig! Jeg tok Tommy på ordet!
Jeg måtte jo bare komme opp med noe smart -
16 jenter og en haug med vinglass? 
Jeg lagde "navnelapper" til glassene!


Bazzill-kartong i matchende farge, klippet ut hjertet,
banket inn eyelets og pyntet med blomster og perler
før navnelappen ble knytt fast til glasset i mørk rosa bånd.


 Det ble jo en små-seriøs produksjon, da.


Alt skal være rosa fra invitasjonen, navnelappene, 
til vinglassene, ballonger, duker, dekketøy og blomster!
Selv en rosa Quiz er det plass til...


Jeg skal ha rosa hårbøyle, øredobber, negler og sko...



                                                             Bord, dekk deg!


Tilbehøret er også handlet på Temashop
Tiger, Plantasjen og Meny.

Fingermat og stående buffét er valgt for kvelden.
Derfor blir det engangs av det meste.
Været er meldt tålig bra så det blir ute/inne på jentegjengen
og terrassedøren på vidt gap.


Før maten kommer på bordet.
Men rosa er det!


Bordet ute i paviljongen er også dekket.


Og skilting til toalettet er på plass!


                                                                            Gjestene!
De fleste kommer med samme buss og jeg lovet overraskelse
til de som faktisk kom med bussen!


Jeg pynter busstoppet med rosa ballonger
og møter gjengen der nede 
med rosa "champagne" - Fresita -
som vi kan drikke på veien til huset, 600 meter.


 Alle kom seg av bussen - her er glassene fylt og vi 
skal straks sette kursen til "festlokalet".

                                                            Festen er i gang!


Her kommer 14 jenter til gards!


Stua ble full og skikkelig kø rundt maten, gitt!



Her var hjemmelaget mini-burgere, karbonaderuller, 
Foccacia, Bruschetta, Ranch-dressing og min kjære disket opp med Aioli.
Det var også mini-Taco med Salsa og Guacamole, kyllingvinger, vårruller med dip, oster samt oliven.


Min kjære var super hjelp på kjøkkenet - og fikk lov til å spise 
og feste med alle jentene!


Jentene hadde med en flaske musserende
 hver med navnet sitt og en 
rød rose knyttet fast med rosa bånd som hilsen! 


Har sjampis noen uker fremover...!

                                                           Rosa Quiz


Spørsmålene inneholdt rosa - ofte mer enn ett riktig svar...
F.eks: Hva er en Rosa Rugosa?
Jo, både en Nyperose og en Rynkerose, men ingen Klatrerose...


The Blow Jobs og Duske Lusker'n måtte gi tapt for


Pink Ladies som stakk av med den fete quiz-premien - rosa hatter!

                                                                           Kakene!


Min kakefavoritt er "gul kake" Suksessterte.
Gry hadde jammen laget den med rosa smørkrem! 


Alle gjestene hadde skrevet ned 3 ord hver som de forbant med meg,
og Gro-S. hadde pyntet rosa gulrotkake (!) med alle disse
flotte superlativene på lille meg!


Ordene på kaka: kjolejente, blid, dyrevenn, livsnyter, smart, hjelpsom, engasjert, omtenksom, glad i champis, omsorgsfull, kabriolet,
positiv, verdensvant, elegant, kreativ, sprudlende, bestemt, latter, savnet, morsom, Formel1, bilgal, rampete, delikat, vind i håret, lattermild, fargerik, survivor, loveable, modig, sjarmerende, ukuelig og livat.
Ord jeg kommer til å spare godt og lenge på! Takk!

                                                                                  Tusen takk!

Gjestene ble oppfordret til å ta med hodelykt til tilbaketuren til busstoppet.
På landet har vi ikke gatelys.....

Tusen takk, kjære gamle kolleger, for en strålende og rosa aften!
Dere er enestående og fantastiske, alle som én!
Jeg kommer til å savne dere - men håper på flere jentefester!


Krydrede (mini) Burgere

Ca. 24 stk mini burgere, 8-10 vanlige burgere

600 gr kjøttdeig/karbonadedeig
1 rød chili, hakket (uten frø)
1 ss karripulver
3 fedd hvitløk, finhakket
2 ts frisk ingefær, finhakket

1 ss peanøttolje – til steking

Yoghurt Naturell
Mangochutney


Bland kjøttdeig, hakket chili, karripulver, hvitløk og ingefær i en bolle. Smak til med salt og pepper (jeg bruker 5 pepper blanding).
Fukt hendene og form deigen til 24 eller 8 burgere - ikke for tykke.
Varm oljen i stekepannen og stek burgerne 2-4 min på hver side – eller etter egen smak: la renne av på et krøllet kjøkkenpapir.

Varm burgerbrød (mini eller vanlig) og legg yoghurt på bunnen, så burger og topp den med en skje Mangochutney. Store burgere kan med fordel ha et salatblad også. 

Bon appétit!



                                         Fredags sjampis


Da er vi i gang med reker & sjampis hver fredag,
og første sjampis fra Rosa Festen ble
flasken fra Gry!
Hvis noen er i tvil, poserte Max med flaksepynten
rundt halsen....



No comments:

Post a Comment