Friday, June 19, 2015

Strikk din egen fargeglade clutch!

På en sommerlig hagelunch under morelltreet til en
god venninne,
fikk jeg sitte og bla i fine glossy magasiner.
Der kom jeg over en oppskrift på sommerens fargeglade 
CLUTCH!
Den måtte jeg strikke!


Clutchen rommer alt man tenger.


Selv om du kanskje ikke er så flink med strikkepinnene, klarer du denne!
Hvis ikke kan du sjekke strikkeskolen til Garnstudio her


Garn: Petunia fra Rauma Ullvarefabrikk
Jeg har brukt fargene: 200, 205, 247, 248 og 270.
Du kan selvfølgelig velge dine favorittfarger.
Ett nøste av hver farge (kan holde til to vesker!).
Garnet har jeg handlet hos Annes Garn

Legg opp 20 (eller 18) masker på rundpinne #7 (eller #8) .


1. omgang, strikk enkel perlestrikk: 1 rett og en vrang
2. omgang, strikk: 1 vrang og 1 rett (vrang over rett, rett over vrang)
Gjenta omgang 1 og 2 i 42 omganger.


Strikk så 16 omganger vrangbord: 1 rett og 1 vrang (over hverandre).


Fell av og fest trådene.


Så syr du vesken sammen i siden og fester en trykknapp til lås.


Dersom du vil kan du jo også godt fore vesken din,
men det gjør du før du monterer den sammen.



Da er clutchen ferdig!


Og det er bare å møte sommerens festligheter
med en egenlaget og fargerik 
CLUTCH!


No comments:

Post a Comment