Monday, August 8, 2016

Kjolebordkort!

OPPDRAG BORDKORT!
En stor dag og et jubileum nærmer seg.
Jeg har fått i oppdrag å lage BORDKORT!
Jeg ville fange essensen av jubilanten, og har valgt å lage KJOLE!


Jubilanten ønsket hvite kjoler til damene og svarte til herrene.
Jeg pyntet med motsatt farge på sløyfebåndet.
Og jubilanten selv fikk også rosa på sin kjole.


Kjolene er doble slik at de står selv.


 

55 bordkort totalt - det ble en hel haug.


Mange timers jobb - og tiden var knapp....


Men jeg rakk det!


Her er alt i bokstavelig talt i boks!


Gleder meg til å se disse på et festpyntet bord!


Bilder kan ikke egentlig rettferdiggjøre hvor fine disse kjolene blir.


Jeg fant ikke akkurat den kjolen jeg ville ha, så jeg lagde min egen mal 
ut i fra andre kort og ideer jeg fant på nettet.


Jeg ville ha noen som var dobbel med litt 3D-effekt og som står godt selv.
Bordkortene måler ca 10 cm i høyden.


Så var det bare å klippe og lime til jeg fant ut hvordan de best kunne lages.

KJOLE-MAL!

Og sånn lager du kjole(bord)kortene.
Disse kan også limes til en invitasjon eller til et kort (da er kortet være enkelt.)


Jeg skulle lage 55 stk, fordelt på to farger. Jeg valgte Bazzill hvit og svart kartong. Jeg fikk tre kort på hvert ark.
Jeg kunne valgt å skrive ut på baksiden av et mønsterark og klippe ut, men siden jeg skulle bruke hele Bazzill-arket (30x30")


Jeg tegnet rundt på baksiden av kartongen og klipte ut.
Så preget jeg skjørtet og brettet dette til skarpe folder.
Trenger ikke så mye utstyr: kartong, blyant, saks, Shark Tape og Tape runner samt satengbånd.


Jeg limer kjoletoppen sammen med litt tape siden jeg vil at kjolen skal stå
 i skjørtet og ikke sige utover.
Så legger jeg limrenner i ytterkanten og på midten av kjolen, samt på innsiden av "linningen" på skjørtet. Så limer jeg disse sammen. Pass på å klemme ned i ytterkant og i midten av skjørtet (på foldene som sitter inntil kjolen) slik at det fester seg godt.


En liten Shark Tape til linningen utvendig og rundt på ryggen slik at du får feste satengbåndet.


Knyte en sløyfe og kjolen er ferdig!
Skal du ha navnelapper på bordkort bør du finne ut hvor de skal sitte og hvor store de skal være.
Jeg valgte noen små nederst i skjørtekanten på venstre side.


Jeg fikk nok litt kjole-dilla etter dette, så her blir det flere kjoler fremover!





No comments:

Post a Comment