Thursday, April 3, 2014

Ny i verden!

En liten baby - helt ny i verden!
Vi ønsker ham velkommen!


Jeg har valgt å lage et baby-sko kort.


Eller rettere sagt, alle baby-sko jeg har sett har vært bordkort.
Jeg ville ha skoen på et kort og lage en skikkelig 3D-effekt.


Jeg valgte et staffeli-kort slik at det kan stå.


Skoen kan beundres fra alle kanter.


Og ser slett ikke verst ut når kortet er oppslått.


Plass til en liten hilsen.


Velkommen til verden
holder kortet oppe.


Jeg har pyntet skoen med en perle-brad og en liten sommerfugl.


Kortet har fått en blå smokk og gratulerer på.


Jeg har også brukt Punch around the page, MS,
- en gave fra babyens foreldre, faktisk!


Jeg er særdeles fornøyd med kortet!
Lissebåndet rundt kantene gjør skoen "barnslig".

***

Jeg fant baby-skoen da jeg lette rundt på nettet. 
Den kan du kopiere og lime i et Word-ark og skrive ut som en mal.


Jeg fant malen her hos Ann Iren!


Her har jeg klippet ut to såler og en sko.
Overlæret er limt sammen og en perle-brad holder reimen.


Innersålen limes fast til overlæret enten med Shark Tape eller lim.


Så limer man fast yttersålen og skoen er klar til pynting.



Og så kan man bruke skoen enten til bordkort, eller til et 3D-kort som jeg har gjort. Lekkert er det uansett, synes jeg!

No comments:

Post a Comment