Saturday, March 8, 2014

Pinup kort!

Pinup kort,
 - 8. mars og Kvinnedagen!
Jeg er så visst ingen feminist eller noen rødstrømpe,
men jeg setter pris på jobben kvinnene "den gang da" gjorde for meg.
Jeg synes Pinup-jentene var småfrekke og særdeles vågale
da de første gang viste seg frem på 1890-tallet. Men, vi forbinder dem helst med 1940-50-tallet. Og jeg har sakset fra nettet og laget egne klippeark.


Jeg har valgt fargerike tegninger av Pinups-jentene - ofte brukt i reklame....


En papirpose full.....
Kortene måler 4x4" (ca 10 x10cm).


Fargerike og morsomme!


De trimmet på 1950-tallet, jentene, og det gjør vi da enda!


En deilig sommerdag på sjøen - vi blir med ut i dag, og! 


Det er mulig norske menn er enere på husarbeid, men det feier vi lett under matten....


Coca Cola har mange fine Pinup-jenter.


Dette kortet er også pyntet med en bruskork,
 og er et mini staffeli-kort.


Og slik ble de, Pinup-kortene mine i anledning Kvinnedagen.
Gratulerer med dagen!
Ikke glem å feire Mannens Dag - 14. mars....

No comments:

Post a Comment