Sunday, September 21, 2014

Chalkboard tags!

TAVLE og kritt!
En gammel kjenning
som er populær også til kortlaging.



Jeg har laget tre chalkboard tags.


Jeg har brukt helt vanlig svart kartong, 220 gr fra Søstrene Grene,
VersaMark watermark stempelpute, stempler og hvitt embossingpulver, 
kritt og hvit blyant.


Dette er enkelt:
stemple mønster eller ord i VersaMark, dryss hvitt embossingpulver på. 
Hell av det som er til overs på et brettet A4-ark og hell pulveret i bretten og tilbake i embossing-boksen. Bruk gjerne en myk pensel for å få alt med.
Varm/smelt pulveret. Her kan man nøye seg med en hårføner = tar laaang tid.
Jeg bruker min ene el-kokeplate på gasskomfyren på høyeste varme, og det går så kjapt! Man trenger ikke dyrt utstyr!


Så skyggelegger man bokstavene med en hvit blyant. 
Jeg har brukt Lyra, slike som barna bruker.
Når bokstavene er skyggelagt drar man krittet langs over stempelet, så bruker jeg litt kjøkkenpapir og tørker forsiktig ut - slik at man får "utvisket tavle".


Etter det er det bare fantasien som setter en grense - for man skal jo pynte litt!


Tagger skal være litt overpyntet...


Jeg har brukt flere stempler, blonder, punch-out borders, perler, blomster
og masse annet stæsj.


Jeg har også tatt i bruk papirsugerør som er på høyeste mote om dagen.


Kuttet det i passe størrelse og festet en vimpel med et fynd-ord.


Dette fynd-ordet er også embosset i rødt.


Jeg har brukt ABDesign sitt klippeark med Pin-Up Girls.


 Taggene måler 6x3.5" og er pyntet med tau og bånd i matchende  farger.


No comments:

Post a Comment