Friday, November 28, 2014

Et takkekort til jul!

Noen gir oss tradisjoner,
noen gir oss smakfulle opplevelser,
noen fortjener et stort TAKK!


Noen mennesker får kan hende aldri takk for innsatsen sin
med å skape gode juletradisjoner?
Jeg bestemte meg for å gjøre noe med dette.

I noen år nå har jeg kjøpt hjemmelaget kransekake (den aller beste!).
Jeg har kjøpt den hos en kollega, og jeg tror det er hennes kusine som baker dem. I min familie har denne kransekaken blitt en tradisjon.
Og Stine Bakermester, hun leverer mange kransekaker på rekordtid!
Så, i stedet for bare å betale, rullet jeg pengene sammen og lagde et kort,
- et takkekort til jul!


Jeg har brukt engler som hovedtema. Denne Stine (som jeg aldri har møtt...) er da en engel som baker til oss alle? Beige og duse farger ble gjennomgangstema.
Papiret kommer fra Panduro og klippearket er fra Kort & Godt.
Jeg har brukt både en paper-distresser og blekk rundt alle kanter for å få et gammelt, slitt preg. Engelen har fått litt gull på, det er bling, perler, bånd og blomster.


Jeg har stemplet masse både utenpå og inne i kortet: penge- og kaffesølstempel, God Jul-stempler og et lite julevers. Alle stemplene kommer fra Kreativ Hobby.


Inne i kortet har jeg også skrevet en takk og ønske om en God Jul.


Og da kan jo bare julen komme, for kransekaka er i hus!


Og da er det kan hende på tide og tenkte på de 7 slagene sånn for egen del?

No comments:

Post a Comment