Sunday, November 30, 2014

Advent!

1. søndag i  Advent,
- vi markerer forberedelsene til
julehøytiden!


Ute har snøen kommet og gått tre ganger.


Det var vakkert og stemningsfullt noen dager, men jeg regner med 
at vi får se mer til snøen etterhvert.


Solen står ikke særlig høyt på himmelen om dagen.
Men om kun 3 uker snur den!

Da er det på tide med juleforberedelsene!


Torsdag før 1. søndag i Advent møttes jentegjengen 
tradisjonen tro på Kranselag hos primus motor, Elin!
Kvelden starter med en deilig pinnekjøttmiddag før vi 
gyver løs på dørkranslagingen!


Det er moro og ikke så altfor vanskelig å lage seg en fin dørkrans.
Hvordan, kan du se i denne lenken: Dørkrans
Kransen henges på døren fra 1. søndag i Advent.
  

Jeg har klippet en Barlind, litt tuja og annet grønt som finnes i hagen.
Men ellers kan man kjøpe grønt og pynt i hagesentra og blomsterbutikker.

 

Hjertekrans til graven lages også.

                                                               1. Advent 

Adventslys, 4 stykker er koselig i førjulstiden.
I år har jeg kjøpt 4 hvite kubbelys og pyntet dem selv med lyspynt fra Panduro.


Lysdekoren legges i lunkent vann så løsner den fra arket og 
kan løftes forsiktig over på lyset.
La det tørke en stund. Enklere kan det ikke gjøres!


Jeg har pyntet et fat med litt tuja, noen kongler og røde bær 
før lysene er satt på.


Da kan vi bare tenne lysene!


Så tenner vi det første lys....


I dag ble Advents-brunch foran TVen med 
hjemmebakte rundstykker, egg, bacon og masse god te!


Jeg synes det er hyggelig med litt førjulskos, så jeg har allerede både 
svibler og amaryllis i potter.


Pottene fylles med mose fra skogen slik at bunnen dekkes.


Sviblene dufter deilig!


Adventsstjernen på plass i vinduet.


Stemningsfullt skal det også være ute.
Min kjære har pyntet huset og terrasser med lys!


Rester av snø og helt mørkt i skogen, gjør at lyset synes godt.
God Advent,
- og nyte førjulstiden!

PS! Vil du ha en stressfri førjulstid? Her er noen RÅD!


No comments:

Post a Comment