Saturday, December 6, 2014

En talende boks...

Pappa fyller stOrt og rundt år!
Som eneste datter vil jeg si noen ord til verdens beste pappa!
Utradisjonell som jeg er, lar jeg 
PAPPA gi ord til talen.


Talen er laget ut i fra ordet PAPPA:
hver bokstav har fått i alle fall tre ord som starter på denne bokstaven og som minner meg om pappa.


Alle kortene er lagt i en eske sammen med selve bursdagskortet.
Eskens forside er prydet med en ung pappa på jobb ombord på båt i utenrikstjeneste.


Boksen måler 4x4" (ca 10x10 cm) og har lokk med håndtak.


Jeg har brukt rød som hovedfarge - rød for kjærlighet.



Andre siden av esken har fått dart-papir (Pappa har lært med "alt" om dart...).



Kortet med selve hilsenen er prydet med et bilde av oss da jeg var 13 år.
Katten Nusse var vi begge glade i, så hun er også med.



Inne i kortet har jeg forfattet en personlig hilsen.


Alle bokstavkortene inne i esken har bilder av pappa i forskjellige situasjoner.
Med kone, barn, barnebarn, hund, på jobb, foran grillen, 
på kjøkkenet, på fest og med familien på ferie ombord.


For eksempel dette kortet - papPa - siste P i ordet:
- står også for
Pølser i brød med sennep (Pappa elsker pølser,- jeg og!)
Presanger (Pappa er gavmild og kjøper alltid noe koselig til meg!)
Pappajente (Ja! Jeg er Pappajente!!!)
Pappvin (Pappvin er noe Pappa aldri kjøper.....)


De andre kortene sammenfatter andre ord jeg mener passer godt på pappa
så hele ordet har fått en dypere mening.


Nå er det bare å glede seg til fest #1!


Og håpe at verdens beste Pappa blir glad for talen, da!

No comments:

Post a Comment