Tuesday, February 18, 2014

På flyttefot!

Stadig på flyttefot.....
Det hører ungdommen til at man stadig flytter 
før man finner "sitt" sted å bo.
På 16 år flyttet jeg selv 11 ganger... 
Om ikke annet har jeg blitt veldig god på å pakke. 

 Grattis med nytt hjem!

Vår niese og hennes sambo har flyttet en rekke ganger de siste
årene, men nå satser vi på at de har funnet et værende sted!


Jeg hørte rykter om at de skal lage seg et retro-hjem,
så dette ble utgangspunktet for kortet mitt.



Nytt hjem som skal fylles med minner!



Sikk-sakk kort med hvert panel spesielt.
Dette tok tid å lage, men jeg koste meg!


Vår "sviger-nevø" er musiker og bandet hans har nettopp
sluppet plate #2. Kjempebra!
Og vår niese er musikkelsker - helst skal det være vinyl, ja.
Så, da fikk et panel vinylplate.


Det har til alle tider vært "in" med dyrehoder på veggen...


Og bomber er nieses favoritt - som min!


Jeg klippet ut og pyntet dette panelet med en kommode
med bøker og ting, og en stumtjener.


I gamle dager hadde vi jo telefonbord - og slett ingen mobiltelefoner!


Et hvert hjem har et vindu ut mot verden.
Her med noen ord-stickers limt på "veggen".


 Et ordspråk på veggen hadde man alltid før.
Og jammen har det ikke blitt mote igjen, det også.

Flappen, som skjuler hilsenen, har fått et skap.



Under flappen, kartotekskuffer med stempel
LEVE NYTE FØLE


En tag til å skrive hilsen på.


Syntes den passet til resten av kortet.


 Mange detaljer, men det var gøy!


Yttersiden av kortet har også paneler og små historier.


En settekasse og en stige opp mot en vegg med et bilde av en blond kvinne.


Små ord på et par "vegger".
Skriften på veggen?


Baksiden har fått et helt kartotek.


To av skuffene har initialene til det unge paret.


 Min signatur ble ikke som vanlig denne gangen, men også på en skuff.


Magebeltet



 Baksiden av magebeltet har fått signatur.


Da er det bare å håpe de unge finner seg 
vel til rette i sitt nye hjem!




No comments:

Post a Comment