Sunday, February 2, 2014

Pain au Chocolat

Mer fransk enn La Tour Eiffel!
 For meg er det i alle fall bakevarene franskmennene har!
De tryller med Butterdeig - og resultatet smelter på tunga!

Pain au Chocolat!

Jeg elsker Croissant med marmelade til frokostkaffen,
men jeg må også ha de sjokoladefylte små brødene...

Jeg har brukt ferdig Butterdeig fra frysedisken.
Men lag mer enn gjerne din egen.


Smakfull sjokolade fra en god leverandør.


Jeg regner en butterdeig-plate per (person) Pain au Chocolat.


La platene tine på bakepapir på bakebrettet en times tid
så blir de mer medgjørlige.


En sjokoladeplate-bredde passer fint, her har hver rad blitt delt på midten.


En rad (to halvdeler) til hvert pain, med en rull i mellom.


Pensles med egg.

Stekes midt i ovnen på 190°C i ca 20 min.
til de er passelig gyldne og fristende.


Kjøles ned på rist.


Serveres gjerne lune, i alle fall samme dag de er laget.


Passer godt til kaffekosen morgen som kveld. 
Bon appétit!


2 comments: