Saturday, May 17, 2014

17. mai - gratulerer med dagen!

Endelig er dagen her!
Solen skinner Østafjells og flagget vaier i vinden.
Og bordkortene til festmiddagen måtte lages i all hast...


Midt under forberedelsene til fredagens rekefest, kom telefonen:
"Kan du lage bordkort til i morgen?"


Selvfølgelig! 
17. mai og Norges Grunnlovs 200-års jubileum krever bordkort, om enn kun 10 stk.
Så mellom Blandkrans-baking og loff, brukte jeg ca 20 min. 
på bordkortene som jeg hadde tenkt ut i hodet mens jeg bakte.


Bordet skal være i flaggets farger. Jeg fant frem rødt papir og puncher 
(hva gjorde vi før denne kom?), blomster, bling, bånd, tape og gluedots.


Jeg tror dette blir bra til hvit duk, røde roser og hva-nå-enn vakkert vertinnen har pyntet bordet med.
Hun lager nemlig de aller flotteste og vakreste bord!

Bladkransen

Den seig litt sammen i kringleformen - men  smaken var topp
og kringla borte vekk! Jeg lager en i dag og, og tar med til kveldens vertskap.


Loffene så lovende ut, også de smakte fortreffelig.


16. mai-rekefest og bordet var dekket med Liljekonvall.



Rekene var nydelige!



Da gjestene kom i strålende sol og nærmere 20°C,
tok vi jordbær og kjeks med Brie, pekannøtter og sirup til Champagnen ute på terrassen.



Gratulerer med dagen!


Vertinnen skuffet ikke - bordet var vakkert!


Maten fantastisk og gjestene likeså! Vi hadde en flott 17. mai-fest!
Takk for oss!

No comments:

Post a Comment